czwartek, 16 stycznia 2014

Co naturalnie rozjaśnia włosy ? Spis wszystkiego, co rozjaśnia.

Cześć dziewczyny !

Aktualnie jestem na etapie szukania sposobów naturalnego rozjaśniania włosów, stąd też taki temat. Kilka miesięcy temu przyciemniłam włosy, lecz niestety pigment szybko się wypłukał, a z moich włosów zrobiło się sianko. Włosy stały się szare, matowe, szorstkie, suche. Przestały się układać tak jak ja chciałam. Końce zrobiły się kruche i łamliwe. Na szczęście udało mi się odratować moje włosy, lecz nadal borykam się z suchymi końcami o długości 10 cm. Nadają się do ścięcia, ale niestety nie lubię krótkich włosów. Zapuszczam ... Gdy będą odpowiednio długie, zetnę dużą ilość włosów.

Jeśli chodzi o przyrost pomagam sobie olejkiem SESA na przyspieszenie wzrostu. Pomaga ! :)

Ale do rzeczy ...

Aktualnie jestem posiadaczką włosów o średnim blondzie z jasnymi pasemkami. Jasne pasemka były rozjaśniane chemicznie we wrześniu i listopadzie. Wracam do jasnego blondu stopniowo, gdyż ten kolor najbardziej mi odpowiada.

Za mną już dwie próby rozjaśniania sposobem naturalnym. Efekty są rewelacyjne ! :) Jednakże opowiem o tym w kolejnym poście.

Dziś przedstawię tylko spis jaki udało mi się stworzyć szukając składników/rzeczy które doprowadzają do naturalnego rozjaśnienia.

Oto one:
- słońce
- cytryna
- rumianek
- korzeń rzewienia (rabarbaru)
- kwiat nagietka
- cynamon
- korzeń pietruszki
- miód
- oliwa z oliwek
- kwiatostan lipy
- wywar z łusek cebuli
- woda po ugotowanych ziemniakach
- kosmetyki: szampony, odżywki, maski, spraye zawierające składniki rozjaśniające włosy oraz płukanki ze srebrzykiem.
- woda utleniona (choć niszczy włosy i pewnie nie powinna się tutaj znaleźć)

Podejrzewam, iż jest jeszcze wiele innych ziół, które rozjaśniają włosy, lecz myślę, że powyższe są najważniejsze i dają najlepsze efekty. Niektórych ziół nie stosowałam, więc nie mogę zagwarantować efektu. Na pewno taki spis pozwala na przygotowanie (mieszając i łącząc składniki) dowolnej mieszanki czy płukanki.

Ja zastosowałam już dwa sposoby, o których napiszę w kolejnym poście.

Pozdrawiam ! ;)

6 komentarzy:

  1. Trzy pierwsze metody stosuję, chociaż słońce nie wpływa najlepiej na kondycję włosów, ale jako rozjaśniacz spisuje się znakomicie :-)
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    http://rozowyswiatmarthe.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. O to ja czekam na kolejny post :) Bo taka lista mnie nie satysfakcjonuje, chcę konkretne przepisy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie wiem, czy cynamon jest dobry na rozjaśnienie, ale mogę się mylić. Ja kiedyś stosowałam sok z cytryny, który rozlewałam (ale chyba wygodniej jest przelać do butelki z atomizerem) na włosy i z tą miksturą siedziałam na balkonie w pełnym słońcu - dodam, że było wtedy lato. Kilka sesji i moje włosy rzeczywiście delikatnie pojaśniały, ale niestety również się trochę przesuszyły :)

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie najlepiej działa słońce :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierwsze słyszę o niektórych metodach

    OdpowiedzUsuń
  6. musze to wypróbować ciekawy sposób !

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz ! :)